keskiviikko 15. lokakuuta 2014

Valmista ja keskeneräistä

Syksy. Ensin piristää ja uuden aloittelu antaa energiaa. Sitten alkaa väsyttää ja jotkut asiat ei vaan suju väsyneenä. Niin kuin, että ymmärtäisi, millaiset lapaset ovat "Mustansiniset lapaset"; tilaustyö sukulaispoikaa varten. Jotenkin mustansininen kääntyi päässäni tummansiniseksi, ostin Jannea ja aloin tikuttaa kiilapeukaloisia lapasia. Sommittelin pintaneulekoristukseksi siksakkia ja olin kovin tyytyväinen. Ensimmäinen lapanen valmistui vauhdilla ja vasta valmiin työn äärellä tajusin, että tyttömäiset tuli. Siksakki onkin pitsiä. Lisäksi minulle tarkennettiin lapastilausta: musta pääväri, sinisiä raitoja. Ahaaaaaa, niin tietysti! Nämä kohta valmiit menevätkin sitten jollekin tytölle. Hain lisää Jannea: mustaa ja tummansinistä. Kunhan saan pitsiset valmiiksi, alan tehdä raitalapasia. Kuopuskin tilasi neuleen - luonnonvalkoisen kaulahuivin - joten neulottavaa riittää. Saa nähdä, tuleeko mieluista, vai saanko minä kaulahuivin.

Enää vähän matkaa.

Syksyn tarmolla sain Got Twist? -sukat valmiiksi 



En tiedä, millaisia neulemuistiinpanoja muut tekevät, vai tekevätkö mitään, mutta minulla on tällainen oma viritelmä: tukkimiehen kirjanpitoa palleroilla ja väkäsillä. Kukin tukkimiehen viiva on kerros ja pallero tai väkänen tarkoittaa kerroksella tehtyä kavennusta tai muuta kommervenkkiä.

5 kommenttia:

  1. Ihania neulomuksia! Reipas sinä, kuten aina!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hehee. Ei tunnu just nyt yhtään reippaalta. Olin zumbajumpassa, jossa suurin hiki tuli siitä, kun en vaan pysynyt mukana salamannopeissa jalanliikkeissä. Myös iso peiliseinä vahvisti tuntemukseni: kankeaa oli. Nyt ei aivoissa liiku mikään, mistä todistaa sekin, että telkka on auki ja Aku ja 7 ihmettä virtaa sieltä ihan vapaasti mun jaksamatta edes sulkea toosaa.

      Poista
    2. <3 Ja kiitos kehuista! Niin oon naatti, että en edes kiittänyt ensin.

      Poista
  2. Tukkimiehen kirjanpidolla täälläkin kerrokset lasketaan.
    Kommervenkit jätän osaavammille;)
    Ja noilla tummansinisillä lapasilla on varmasti ottajia - kauniit!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näin joskus jonkun klikattavan kerroslaskurin, mutta siitä ei näe kokonaiskuvaa, joten ei toimisi ainakaan kavennusten ym. muistuttelijana. Kiitos kehuista <3 lapaset menevät luultavasti esikoiselle, vaikka hänen värinsä nykyään onkin enemmän musta. Ja jos ei hänellekään, niin sittenhän minä saan uudet lapaset :)

      Poista